Rozmowy o niepełnosprawności to pierwszy kanał podcastowy prowadzony przez organizację pozarządową w całości poświęcony szeroko rozumianej niepełnosprawności. Założeniem projektu jest przekazywanie wiedzy, dzięki której będziemy można wspierać osoby od momentu pozyskania informacji o niepełnosprawności po codzienne funkcjonowanie z niepełnosprawnością. Każdy znajdzie tutaj rozmowy z osobami prywatnymi, instytucjami, organizacjami, specjalistami. Zaczynamy od 75 podcastów, które powstały w ramach projektu „Rozmowy o niepełnosprawności: realizowanego przez Stowarzyszenie Pomocy Szansa. Projekt sfinansowano ze środków budżetu państwa w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021 – 2030.

Rozmowy o niepełnosprawności - podcasty można słuchać na: www.rozmowy.org.pl

Fundacja Heros zaprasza osoby z niepełnosprawnościami do udziału w prowadzonych projektach. Celem Fundacji jest aktywizacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnościami.  

W ramach prowadzonych projektów współfinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Fundacja oferuje beneficjentom szereg różnych form wsparcia specjalistów w zależności od indywidualnych potrzeb m.in.: doradcy zawodowego, pośrednika pracy, prawnika, trenera pracy, psychologa czy psychoterapeuty.

Skorzystanie z powyższych form wsparcia jest możliwe po zakwalifikowaniu się do jednego z projektów realizowanych przez Fundację Heros.

Pomoc skierowana jest do osób posiadających ważne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, będące w wieku aktywności zawodowej tj. 18-64 lata, pozostające bez zatrudnienia, zamieszkujące na terenie województwa mazowieckiego, lubelskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego.

 Fundacja posiada specjalną ofertę dla absolwentów i studentów ostatniego roku studiów, gdzie oferuje min. dodatek motywacyjny.

Fundacja realizujemy również projekty społeczne, gdzie uczestnicy mają możliwość skorzystania z bezpłatnej rehabilitacji zdrowotnej, kulturoterapii, wsparcia psychologa, psychiatry oraz psychoterapeuty.

Podstawą są również projekty zatrudnieniowe, w których oferowane są szkolenia i kursy, staże zawodowe oraz pośrednictwo pracy. Za udział w szkoleniu oraz stażu zawodowym uczestnicy otrzymują stypendia.  Ponadto zapewniony jest zwrot kosztów dojazdu za korzystanie z wszelkich form wsparcia.

Dane do kontaktu:

Z. Krasińskiego 2/30, 20-709 Lublin

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

             

 

 

Informujemy, że 21 września 2022 roku Rada Nadzorcza PFRON zatwierdziła kolejny program z pakietu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!”, pod nazwą Mobilność osób z niepełnosprawnością.

Program ma ułatwić transport osób z najcięższymi niepełnosprawnościami.

W ramach programu udzielana będzie pomoc finansowa przy zakupie nowego lub używanego samochodu. Chodzi tu o samochody osobowe dostosowane do potrzeb kierowcy lub pasażera ze znacznym stopniem niepełnosprawności, który porusza się na wózku inwalidzkim. Pojazd musi umożliwiać zajęcie miejsca kierowcy lub pasażera bez konieczności przesiadania się z wózka inwalidzkiego.

Program skierowany jest do osób z niepełnosprawnością uniemożliwiającą poruszanie się bez użycia wózka inwalidzkiego, które nie są w stanie samodzielnie przesiąść się z wózka inwalidzkiego na siedzenie samochodu.

Na realizację przeznaczono kwotę 250 milionów złotych. Program realizowany będzie w latach 2022-2025.

Pierwsza tura naboru wniosków rozpocznie się 1 marca 2023 roku.

W najbliższym czasie PFRON opracuje i udostępni szczegółowe zasady realizacji Programu. Przed uruchomieniem naboru wniosków udostępniony zostanie również specjalny system informatyczny. Dzięki niemu będą Państwo mogli w prosty i przyjazny sposób złożyć wniosek.

Wnioski o dofinansowanie będą rejestrowane wyłącznie w formie elektronicznej:

  1. przez teletransmisję danych;
  2. w Oddziale PFRON - przy pomocy pracownika Oddziału.

Żeby złożyć wniosek osoba wnioskująca będzie go musiała podpisać kwalifikowanym podpisem lub profilem zaufanym.

Wysokość dofinansowania uzależniona będzie od ceny zakupu dostosowanego samochodu osobowego. Samochody osobowe dofinansujemy (poniższe wartości dofinansowania mogą się kumulować) w następującej wysokości:

  1. dla samochodów dostosowanych do ich prowadzenia przez osobę niepełnosprawną:
  1. do kwoty 150.000,00 zł - 80% ceny samochodu,
  2. nadwyżka ponad kwotę 150.000,00 zł do kwoty 250.000,00 zł - 50%,
  3. nadwyżka ponad kwotę 250.000,00 zł do kwoty 300.000,00 zł - 30%
  4. nadwyżka ponad kwotę 300.000,00 zł - 0%;

  1. dla samochodów dostosowanych do podróży osoby z niepełnosprawnością jako pasażerem:
  1. do kwoty 130.000,00 zł - 85% ceny samochodu,
  2. nadwyżka ponad kwotę 130.000,00 zł do kwoty 200.000,00 zł - 50%,
  3. nadwyżka ponad kwotę 200.000,00 zł do kwoty 230.000,00 zł - 30%,
  4. nadwyżka ponad kwotę 230.000,00 zł - 0%.

Z programem „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością można zapoznać się TUTAJ

Z załącznikiem do programu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością - Sposób składania i rozpatrywania wniosków, mogą Państwo zapoznać się TUTAJ

Fundacja Vis Maior zaprasza do udziału w ogólnopolskim projekcie „Kurs na samodzielność 2022”. Projekt ma na celu podnoszenie samodzielności osób niewidomych w różnych obszarach funkcjonowania. Czekamy na osoby dorosłe z całej Polski.

W ramach projektu przewiduje się jeszcze dwa rodzaje szkoleń:

1. Szkolenie jesienne (termin: 27.11 - 3.12.2022). Szkolenie to skierowane jest do osób potrzebujących wsparcia z zakresu średniozaawansowanej obsługi telefonu oraz komputera.  Podczas zjazdu jesiennego oferowana jest nauka w następujących obszarach:

a) zajęcia z zakresu użytkowania nowoczesnych technologii – nauka bezwzrokowego pisania na klawiaturze komputera z użyciem mowy syntetycznej, szkolenie korzystania z Internetu, obsługi poczty elektronicznej (e-mail), aplikacji na smartfony i funkcjonalności GPS, umiejętność wykorzystania mobilnej technologii nawigacyjnej, samodzielne docieranie do wyznaczonego sobie nowego celu (nauka gestów do obsługi smartfonu, wyznaczanie położenia, zaznaczanie miejsc na trasie, odszukiwanie punktu docelowego)

b) uczestnictwo w zajęciach kulturalno-rozwojowych, gimnastyce, zajęciach integracyjnych.

2. Szkolenie zimowe (przewidywany termin: 12.02-18.02.2023). Szkolenie skierowane jest do osób potrzebujących wsparcia z zakresu orientacji przestrzennej oraz czynności dnia codziennego, gotowania. W ramach zjazdu zimowego oferowana jest nauka w następujących obszarach:

a) trening orientacji przestrzennej i mobilności

b) trening bezwzrokowego gotowania oraz wykonywania czynności dnia codziennego

c) udział w zajęciach kulturalno-rozwojowych, gimnastyce, zajęciach integracyjnych.

 

Istnieje możliwość zgłoszenia się również na indywidualne szkolenie doskonalące w miejscu zamieszkania. W ramach indywidualnego szkolenia doskonalącego oferowana jest naukę w następujących obszarach:

a) opanowanie z profesjonalnym trenerem pokonywania z białą laską stałych tras komunikacyjnych w miejscu zamieszkania,

b) zdalne, a więc telefoniczne lub przez Internet, indywidualne szkolenie z użytkowania nowych technologii.

 

Co trzeba zrobić, by zgłosić się do projektu?

- Zapoznać się z regulaminem uczestnictwa w projekcie; regulamin można pobrać ze strony internetowej Fundacji Vis Maior www:fundacjavismaior.pl razem z formularzem zgłoszeniowym.

- Wypełnić formularz zgłoszeniowy. Formularz wypełniony na komputerze (wersja w Wordzie) wysłać do Fundacji mailem wraz ze skanem/zdjęciem orzeczenia o niepełnosprawności na adres

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wpisując w temacie „Kurs na samodzielność 2022”.

Terminy i sposób rekrutacji

a) na zjazd jesienny przyjmowane są zgłoszenia do 16.10.2022

b) na zjazd zimowy oraz szkolenie w miejscu zamieszkania - w sposób ciągły, do wyczerpania limitu miejsc.

Po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego z kandydatami spełniającymi kryteria uczestnictwa zostaną przeprowadzone telefoniczne rozmowy kwalifikacyjne. Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu wyłącznie z osobami zakwalifikowanymi do projektu.

Szczegółowe informacje, regulamin oraz formularze zgłoszeniowe do pobrania na stronie:

https://fundacjavismaior.pl/bez-kategorii/kurs-na-samodzielnosc-2022

Projekt dofinansowany jest ze środków PFRON.


Fundacja Vis Maior
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 10, 02-366 Warszawa
tel: (22) 370 28 75 | www: fundacjavismaior.pl

 

Projekt Kierunek praca” realizowany jest przez  Fundację Centrum Rozwiązań Biznesowych w ramach zlecenia realizacji zadań w formie wsparcia nr 1/2021 pn. „Sięgamy po sukces” dofinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Kierunek pomocy: WEJŚCIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH NA RYNEK PRACY; Typ projektu: Wejście osób niepełnosprawnych na rynek pracy bez wykorzystania metody zatrudnienia wspomaganego.

Celem głównym projektu jest wyższa aktywność zawodowa i zwiększona zdolność do zatrudnienia u 48 osób należących do grupy docelowej (w całym projekcie 96 osób) osiągnięta od 01.07.2022 do 31.03.2023 (w całym projekcie do 31.12.2023) poprzez realizację kompleksowego wsparcia dopasowanego do potrzeb UP opartego na Indywidualnym Planie Drogi Życiowej i Zawodowej.

 Szczególnie zapraszamy:

  • osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych (max. z wykształceniem gimnazjalnym).
  • osoby o znacznym lub umiarkowanym orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności
  • osoby z niepełnosprawnością sprzężoną i osoby z zaburzeniami psychicznymi
  • osoby długotrwale bezrobotne

Okres realizacji projektu: od 1 lipca 2022 r. do 31 marca 2023 r.

Projekt będzie realizowany w dwóch etapach, tj.:

  • ETAP I: 01.07.2022 r. – 31.03.2023 r. Liczba osób otrzymujących wsparcie: 12;

GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU: - min. 12 osób z GD w całym projekcie zostanie zatrudnionych (tj. min. 25% beneficjentów ostatecznych projektu), w tym min. 3 osoby utrzyma zatrudnienie przez okres co najmniej 6 miesięcy od daty uzyskania zatrudnienia.

Grupę docelową projektu stanowi 12 osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, w tym: min. 10 osób z orzeczonym znacznym lub umiarkowanych stopniem niepełnosprawności oraz max. 2 osób z orzeczonym lekkim stopniem niepełnosprawności, w wieku aktywności zawodowej, pozostających bez zatrudnienia z terenu województwa lubelskiego, w tym:

  • 2 osoby stanowią osoby bezrobotne;
  • 2 osoby stanowią osoby poszukujące pracy;
  • 8 osoby stanowią osoby bierne zawodowo tj. niepracujące, niegotowe do podjęcia pracy, nieposzukujące pracy i niezarejestrowane w MUP/PUP;

W ramach projektu realizowane będą następujące usługi:

  1. Przygotowanie i wdrożenie Indywidualnego Planu Drogi Życiowej i Zawodowej (10 dni / 1 osoba tj. 10 sesji / 1 osoba)(2 sesje 2h zegarowe indywidualna usługa doradcza, 2 sesje 2h zegarowe indywidualnego doradztwa psychologicznego oraz 6 sesji 2h zegarowe mentoringu dla każdego UP). W ramach zadania dla każdego UP opracowane zostaną Indywidualne Plany Drogi Życiowej i Zawodowej (IPDŻiZ) w formie Indywidualnych Planów Działania. Każdy uczestnik projektu zostanie szczegółowo zdiagnozowany przez psychologa i doradcę zawodowego w zakresie m.in. jego sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, osobowości, kompetencji zawodowych, mocnych i słabych stron, potrzeb szkoleniowych, predyspozycji zawodowych i oczekiwań. IPDŻiZ pozwolą na spersonalizowane dopasowanie usług dla każdego uczestnika projektu. Skoncentrowanie wsparcia na zindywidualizowanym podejściu do każdego uczestnika, pracy na niwelowaniu jego deficytów, pobudzaniu motywacji do zmiany, a także wyposażenie UP w kwalifikacje i umiejętności spójne z ich możliwościami i predyspozycjami, zwiększy ich szanse na podjęcie i utrzymanie zatrudnienia. Udział mentora (przez cały czas uczestnictwa w projekcie) zapewni wsparcie motywacyjne oraz pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów i wątpliwości co wpłynie pozytywnie na ich pewność siebie.
  2. Specjalistyczne poradnictwo zawodowe-warsztaty w ramach grupowego poradnictwa zawodowego (4 warsztaty/4dni po 6h zegarowych/1 grupa, łącznie 24h/grupa). W ramach zadania UP uzyskają albo rozwiną kompetencje niezbędne na rynku pracy w zakresie planowania ścieżki kariery. Zajęcia przyczynią się także do rozwoju umiejętności społecznych uważanych za istotne w sprawnym funkcjonowaniu w miejscu pracy, takich jak np.: rozwijanie kompetencji interpersonalnych, umiejętności współdziałania z ludźmi, radzenie sobie z trudnymi emocjami, asertywność w relacjach interpersonalnych czy zachowania w trudnych i konfliktowych sytuacjach. Każdy UP weźmie udział w następujących warsztatach:
  • Warsztat dotyczący zawodowych kompetencji interpersonalnych (6h zegar./2 dni/grupa 12 os.), przykładowe zagadnienia: komunikacja interpersonalna, adaptacyjność, pobudzanie kreatywności w pracy indywidualnej i grupowej, odpowiedzialność, jak rozpoznać swoje mocne i słabe strony itp.;
  • Warsztat dotyczący rynku pracy i edukacji (6h zegar. /1 dzień/grupa 12 os.), przykładowe zagadnienia: aktywność na rynku pracy, określanie swoich umiejętności w oparciu o doświadczenie i metody ich uzupełniania, rozpoznawanie oczekiwań rynku pracy, metody zdobywania informacji zawodowych, metody podnoszenia kwalifikacji i kompetencji itp.
  • Warsztat dotyczący autoprezentacji (6h zegar./1 dzień/grupa 12 os.), przykładowe zagadnienia: jak dobrze zaprezentować się pracodawcy, zasady prowadzenia rozmów rekrutacyjnych, najczęstsze pytania na rozmowie, procesy rekrutacji, panowanie nad stresem itp.
  1. Szkolenia zawodowe. W ramach zadania, każdy uczestnik projektu weźmie udział w szkoleniach zawodowych (średnio 100h zegarowych/1uczestnik, tj . 20 sesji, czyli 20 dni po 5 godzin zegarowych/dzień). Szkolenia odpowiadać będą na zdiagnozowane potrzeby uczestników oraz na zapotrzebowanie na lubelskim/ małopolskim/ podkarpackim rynku pracy. Sytuacja na rynku pracy dynamicznie się zmienia w związku z tym Wnioskodawca pragnie dostosować szkolenia do aktualnego zapotrzebowania na podstawie dokumentów strategicznych dla danego województwa m.in. rankingu zawodów deficytowych, barometru zawodów, aktualnych ofert pracy, dostępnych raportów nt. sytuacji na rynku pracy oraz przede wszystkim na podstawie opracowanych IPD. Każde szkolenie prowadzone będzie w formie zajęć teoretyczny i praktycznych dostosowanych godzinowo do danego szkolenia.
  2. Pośrednictwo pracy (4h zegar. /2 dni po 2h zegarowe/osoba) – Celem zadania jest wsparcie w znalezieniu odpowiedniej, dopasowanej do potrzeb i predyspozycji danego uczestnika pracy. Dzięki tej formie wsparcia uczestnicy zostaną wyposażeni w narzędzia niezbędne do podjęcia pracy tj. przygotują profesjonalne dokumenty aplikacyjne, poznają dostępne możliwości zatrudnienia oraz aktualne oferty pracy/ stażu.
  3. Staże zawodowe (3 miesiące/osoba)– każdy uczestnik projektu odbędzie trzymiesięczny staż zawodowy. Staże zawodowe dobierane będą względem predyspozycji każdego z uczestników oraz zgodnie z ukończonym szkoleniem zawodowym, w celu zdobycia doświadczenia zawodowego. Miejsca stażu dobierane będą dla uczestników z uwzględnieniem ich możliwości tj. dojazdu, sprawności itp. Uczestnicy po zakończeniu stażu zawodowego otrzymają zaświadczenie z opinią pracodawcy.

Dla wszystkich osób biorących udział w projekcie przewidziane jest:

  •  stypendium szkoleniowe
    •    stypendium stażowe
    •    zwrot kosztów dojazdu
    •    wyżywienie, poczęstunek podczas zajęć
    •    bezpłatne formy wsparcia (indywidualne poradnictwo, warsztaty zawodowe, szkolenia/kursy zawodowe, pośrednictwo pracy)
    •    profesjonalną i doświadczoną kadrę specjalistów prowadzących zajęcia
    •    materiały piśmiennicze (długopis, notatnik),
    •    materiały dydaktyczne (podręcznik i/lub skrypt).
    •    zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
    •    zaświadczenie o ukończeniu staży
    •    pokrycie kosztów egzaminów
    •    pokrycie kosztów badań lekarskich przed szkoleniem i stażem

 Uwaga: Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy, kontrahentów oraz potencjalnych uczestników projektów znajduje się tutaj.

Dział zarządzania projektami
mobile: +48 733 300 539
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www: www.crb.lublin.pl
Adres do korespondencji: ul. Grenadierów 13, 20-331 Lublin